Њујорк тајмс: Украински пилоти ќе летаат со бараните Ф-16

0
56

Според ексклузивните информации на Њујорк Тајмс, украински пилоти од јули ќе летаат со долгоочекуваните борбени авиони Ф-16!

Се очекува 12 пилоти да бидат подготвени да летаат со Ф-16 по завршувањето на обуката во Данска, Велика Британија и САД. Но, додека пилотите ќе се вратат во Украина, ќе бидат испорачани само шест од 45-те авиони што европските сојузници му ги ветија на Киев.

Обуката на украинските пилоти започна во август минатата година во воздухопловната база Скридструп во јужна Данска, но напредуваше бавно бидејќи пилотите не ги познаваа доволно англиските и западните техники на летање. Тие беа подготвени да летаат дури во јануари.

Данскиот министер за одбрана, Троелс Лунд Поулсен, изјави за Њујорк Тајмс дека обуката напредува добро и дека украинските пилоти веќе летаат над данскиот воздушен простор, но додаде дека нивниот напредок на крајот ќе зависи од должината на обуката.

Од почетокот на инвазијата на Украина, Киев бара од западните партнери борбени авиони. Администрацијата на американскиот претседател Џо Бајден попушти пред барањата на Украина дури минатата година во август. Американските власти предупредија дека Ф-16 нема да бидат одлучувачки фактор во војната и нагласија дека обуката ќе трае долго. Украинските власти се согласија дека само Ф-16 нема да го промени текот на битката, но веруваат дека во комбинација со ракети со долг дострел или артилерија и беспилотни летала, тие би можеле да бидат клучни во војната против Русија.

Во јули беше формирана меѓународна коалиција на земји за испорака на Ф-16 и обука на украински пилоти, меѓутоа, постои голема неизвесност околу тоа кога секоја земја ќе ги испрати своите авиони, колку брзо пилотите можат да бидат обучени и дали има доволно луѓе правилно да ги одржуваат ловците.

Данска, Холандија, Норвешка и Белгија ветија дека ќе испратат околу 45 авиони во Украина, што е доволно за три мали ескадрили. Данска ќе ги испрати првите шест авиони до лето, а уште 13 треба да пристигнат до крајот на 2024 година или во текот на следната година. Другите земји сè уште немаат одредено датум за испорака на нивните Ф-16. Холандското Министерство за одбрана, кое вети дека ќе испорача 24 борбени авиони, соопшти дека ќе ги држи додека Украина не биде подготвена да ги прифати.

Потребен е и персонал за одржување на борбени авиони.

Во моментов, околу 50 украински техничари се обучуваат во Данска за одржување и поправка на авиони и за работа со системи за оружје. Ф-16 се толку сложени што потребни се осум до 14 луѓе за одржување на еден авион.

Западните експерти мора да го придружуваат авионот до Украина и да останат во земјата додека не се обучи доволно украински персонал за негово одржување, процес кој може да трае со години. Дополнително, потребата за поправка на застарени и оштетени воени воздушни писти од војната во Украина, исто така, може да го одложи влегувањето на Ф-16 во борба.

Сè уште не е јасно кога точно следната група украински пилоти треба да започне со обука во новоотворениот центар во воздухопловната база Фетешти во јужна Романија.

– Зависи од владите и договорите. Сè уште ги чекаме сите одобренија – изјави полковникот Бил Томас, пензиониран офицер на воздухопловните сили на САД, кој ја надгледува програмата за обука на романските пилоти во базата Фетешти.

Создавањето на центарот во базата Фетешти беше најавено лани во јули на самитот на НАТО.

Во ноември, инструкторите започнаа со обука на романски пилоти за новата ескадрила на земјата Ф-16. Романските пилоти се вешти за летање со авиони од советската ера, но за разлика од Украинците, тие зборуваат англиски и се запознаени со оперативните стандарди на НАТО.