40 АМЕРИКАНСКИ ДРЖАВИ ЈА ТУЖАТ „МЕТА“ Дали Фејсбук и Инстаграм се виновни за „национална криза“ на менталното здравје на децата?

0
82

Група од повеќе од 40 држави го тужеше Мета во вторникот, обвинувајќи го гигантот на социјалните мрежи дека дизајнира производи кои намерно создаваат зависност и ја поттикнуваат кризата со менталното здравје кај младите. Во образложението на тужбата се наведува дека Мета ја измамила јавноста за штетите на Фејсбук и Инстаграм, за кои државните обвинители велат дека „експлоатираат и манипулираат“ деца.

Некои набљудувачи ја споредуваат парницата со тужбите од 1990-тите против Биг Тобако кои наметнаа нови ограничувања за маркетингот на тутунската индустрија. Жан Твенге, професорка по психологија на Државниот универзитет во Сан Диего, рече дека се надева дека тужбите ќе ја натераат Мета да донесе слични измени.

„Деновиве, кога гледаме дека пушачите се мало малцинство, а ние се прашуваме: зошто го прават тоа? Можеби во иднина така ќе размислуваме за тинејџерите на социјалните мрежи“, рече Твенге.

Повеќе од 30 држави се приклучија на федералната тужба со Аризона, Њујорк, Западна Вирџинија и други против Мета. Други јавни обвинители, вклучувајќи ги Тенеси и Вашингтон, поднесоа слични правни дејствија во вторникот пред државните судови.

Вкупно, повеќе од 40 држави ја прикажуваат сликата на компанија која ги оставила настрана безбедносните грижи за своите производи со цел да зависни што е можно повеќе млади луѓе како начин да го ограничи својот профит.

Властите велат дека карактеристиките на Мета кои служат за „манипулирање со допамин“ го отруле менталното здравје на цела една генерација, повикувајќи се на алгоритам за препораки што одредува што гледаат луѓето кога се најавуваат на Инстаграм и Фејсбук, способноста да „лајкнуваат“ објави и да се движат без ограничувања.

Тужбите настојуваат дизајнираните карактеристики на Мета да бидат прогласени за незаконски според државните закони за заштита на потрошувачите и да предизвикуваат големи финансиски казни. Државните јавни обвинители исто така бараат од судовите да ја принудат компанијата да преземе драстични промени на Facebook и Instagram со цел да ги направат платформите побезбедни за младите луѓе.

Компаниите сопственици на социјални медиуми се имуни од правна одговорност за содржината генерирана од корисниците според американски закон, познат како Секција 230, кој со децении ја штити технолошката индустрија.